Thursday, September 10, 2009

Hari ke 20

Sedar tak sedar, hari ini sudah masuk hari ke 20 berpuasa...Apa khabar dengan puasa kita...adakah semakin sampai penghabisan, semakin rancak atau sebaliknya...Semangat kita semakin kuat atau sudah tidak larat menghabiskan 8 rakaat terawih..Tak pun kita disibukkan dengan banyaknya test, banyaknya assignment, case review, take home test dan sebagainya sampai kadang2 kita terlupa, Ramadhan berlalu begitu pantas...

Bagaimana dengan istiQamah kita, saya sendiri akhir2 ini merasai perasaan sebegitu. Mungkin faktor di kelilingi mereka2 yang juga kurang syuur menghadapi bulan barakah ini puncanya...Tapi saya tahu, diri saya sendiri mungkin belum clear sepenuhnya ketika memasuki bulan ini...

Awal, semangatnya bukan main...tetapi bila di bebani banyak kerja, jadi sibuk menyebabkan ada perasaan sebegitu...Sungguh, kitalah yang kena pujuk diri sendiri, katakan pada diri kita, ini bulan penuh barakah yang tidak diberikan pada bulan2 yang lain...Semoga kita semua sentiasa istiQamah dalam menghadapi dugaan di bulan ini...

Berita mengejutkan saya...Cikgu KHB -Cikgu Zainudin mengadap Ilahi...sungguh sebelum ini abang saya sendiri pernah menziarahi ketika pulang ke Malaysia...cikgu agak uzur ketika itu..

No comments:

Post a Comment