Monday, May 16, 2011

16 Mei 2011



Selamat Hari Guru buat guru2 yang pernah mencurahkan bakti tanpa pernah jemu pada saya, ya adakalanya saya ni ada banyak juga perkara susah nak faham..kena di ajar berulang kali, buat guru2 sekolah rendah di SKKJ, ustazah2 di Sek.Agama An-Najmi (pagi di sek keb dan ptg di sek agama) agak2 tough juga kan tapi banyak benefit la, masa kecil alhamdulillah sudah didedahkan dengan sirah2 nabi, sudah tahu menulis jawi dengan betul..buat guru2 MATRI, sangat2 banyak input samada direct or indirectly yang saya masih ingat hingga ke hari ini..Sungguh, MATRI is the best in the world, bak kata Sir Abdoh..

Ijtima'am setiap minggu ibarat pengecas 'iman' buat saya..Halaqah Quran yang berjalan setiap hari pemangkin diri ini makin dekat dengan Quran..sahabat2 yang soleh sentiasa mengingatkan saya jika ada yang alpa, suasana biah solehah yang sentiasa memperbaharui keimanan diri ini, imam solat yang sangat sedap bacaannya,makan dalam talam@dulang yang agak jarang di jumpai kat mana2 school nowadays..Everythings about MATRI kekal sebagai memori hardcore dalam disk otak saya..Subhanallah, mana nak cari semua tu hari ini,kan..Kalau pun ada mungkin tak sama..

Lecturer2 yang mendidik saya...memperbetulkan persepsi saya tentang law..Sekadar menyebut sebahagian: Mdm Sham (bila nak balik dari Aussie, tak sabar nak jumpa dgn Mdm), Mdm Shikin (sporting lect), Sir Majid (semoga sir comeback from UK soon to lead FUHA), Mdm Nora, Mdm Akmal, Sir Nazli, Sir Badrol, Sir Anuwar, Mdm Asiah, Mdm Kam, Sir Bel etc..

Tak lupa buat sahabat2 akrab yang menjadikan tugas mendidik sebagai satu profession yang sangat2 hebat(tugas murobbi bukanlah tugas yang senang) buat Cikgu Nawal, Cikgu 'Aqilah dan lain2..

p/s: Baru menghabiskan buku Detik Cemas Mavi Marmara: PALESTIN KAMI DATANG!, ya saya tahu saya memang lambat mentelaah buku sebab sibuk sebelum ni..Ya, sibuk is not a good excuse right..i'm trying to improve myself..my nay suggest me to read Pendidikan Anak2 Dalam Islam Vol 1 + Vol 2..To finish it, sebelum ni pernah baca but selected2 topic aja..So, nay suggest supaya habiskan that book..ok, i'm trying to marathon with that special, really special book by Abdullah Nasih Ulwan..At the same time i really2 impress dengan trailer last part of Harry Potter and tak sabar nak tengok..Release on 15 July if i'm not mistaken..

No comments:

Post a Comment