Saturday, March 5, 2011

Daydreaming

Entah kenapa sejak dua tiga hari ni saya duk berangan nak pergi Oversea…Ye la siapa tak nak kan..Actually paling teringin nak pegi tentulah Nice dan Venice kat Italy, Belgium ke..Kalau orang tanya..mesti saya jawab sebab tempat tu penuh dengan monument dan historic buildings merata..Andalusia pun minat jugak nak pegi…Tapi hati ni dah melekat kat belah2 Europe kot…Merasa pergi Germany pun okay...

Bila cakap pasal Germany ni, Allah izin juga sejak dua tiga hari banyak menjelajah blog students yang belajar kat German…Bestnya tengok diorang kat sana..Saya memang aim kalau pergi Germany nak jelajah Stuttgart, Munich, Hannover, Hamburg…Owh, rasa tak tertahan lagi…Pasni jika diizinkan Allah dapat sambung Oversea memang nak sangat…Tapi jarang dengar students Law ambil Master belah sana..Selalunya Aussie, tak pun di England..Best jugak pergi belah2 UK tapi sekarang dah rasa jatuh hati kat German la..

Dulu-dulu masa first time berblogging dan berfriendster tika ambil Short-sem 2004, saya terjumpa satu blog student di Belfast, Ireland, then saya follow until dia dah kerja sebagai Accountant..Memang seronok tengok life kat Oversea tambah dia seorang yang jaga batas syariat…Then, saya follow student yang sudah berkeluarga di Mekkah, memang seronok tengok cabaran student as well as suami dan ayah pada anak-anak…Ya, dia seorang lelaki yang bagus dalam merencana kehidupannya selepas berkeluarga..

Seingat saya, masa saya masih di blok G tahun 2009, pernah saya naik bas dan beberapa foreigner yang tengah vacation naik juga bas yang sama..At that time, seat sebelah saya memang kosong..So, one of them duduk tepi saya..Saya suka tengok dia yang tidak lekang menulis catatan perjalan sepanjang vacation di Msia…Namanya Sophie Munro..English-born, tapi reside kat Italy kerana bapa dia dah retired…Bapanya Italian, ibunya dari England..Tapi most of her life spend kat England, Cuma bila dia masuk U, bapa dan family moving to Italy, bapa dia dapat rumah peninggalan..So, bila retired dia usahakan ladang..Tapi still Sophie belajar di England..Ni second time datang ke Msia, first time datang dengan family..Kali ni travel sorang tapi bila sampai Msia terjumpa other tourists yang nak datang vacation kat Terengganu..So, dia join sama..

Ok..The End..Dah nak masuk Maghrib..hehe..

No comments:

Post a Comment