Tuesday, March 27, 2012

Jantung



Heart by Google founded by Lary Page and Sergey Brin

Why it must be jantung?

Dalam satu kuliyyah di Masjid Putra, Putrajaya hari minggu yang lalu, K.A memberitahu saya dan sahabat-sahabat lain satu perkongsian yang saya kira amat perlu untuk saya titipkan di sini...

Ia mengenai jantung....

Ya, kadang saya sendiri pun ambil remeh aja perkara sebegini...Malunya saya pada Allah...Tahukah anda jantung sentiasa bekerja sepanjang hari tanpa mengeluh hatta walau sedikitpun...Cuba bayangkan bila kita tidur pun jantung kita masih bekerja kan...MasyaAllah, kalau jantung berhenti bekerja, saya mungkin sudah tiada saat ini...untuk menulis entri ini...Malah saya juga tidak mungkin dapat memberhentikan jantung dari terus bekerja..."Jantung, berhenti kejap", kata saya pada jantung...Tak, kita tak bisa memberhentikannya..

Jantung bukan sahaja supply darah ke seluruh anggota badan kita..Bayangkan tiap-tiap hari supply ke seluruh anggota badan, tapi pernahkah kita berterima kasih pada jantung?..Ucaplah terima kasih kepada pencipta jantung yang maha agung, Allah...Jagalah jantung kita dengan baik, makan makanan yang berkhasiat dan pastikan ianya halal..Jika Allah ambil kesihatan jantung kita, maka hilanglah nikmat sihat...

Cubalah kita lihat, pasal jantung sahaja kita ada Institut Jantung Negara (IJN)..Sampai di fokuskan permasalahan jantung...Baru2 ini saya ada baca blog anak-anak Dato Haron Din...mengenai masalah jantung yang dihadapi TGUH..Moga Allah berikan kesihatan yang terbaik buat Ust.Haron Din...Suka tengok keluarganya yang loving dari adik-beradik, sedara, cucu, cicit...


FYI: Maaf kerana kelewatan saya memberikan link Prof Dr Muhaya dalam IKIM..Ini linknya ..Jika ada IDM, lagi mudah untuk download..Doakan saya diberi kekuatan oleh Allah untuk meneruskan baki2 pengajian...^^..Semoga saya juga terus tsabat di atas jalan DnT..

No comments:

Post a Comment