Thursday, May 14, 2009

Datin Halimatus Saadiah kembali ke rahmatullah

ketika Saari Sungib menziarahi Ust Dahlan dan Ummi

kelihatan kelibat Ustaz Akram,diluar wad yang menempatkan ummi

Innalillah...Semoga umi di tempatkan bersama mereka2 yang menegakkan Deen Allah...

Mesej yang di terima saya sebelum ini kira2 seminggu dari seorang sahabat menyatakan Ummi tenat dan kritikal ekoran sakit jantung dan demam denggi yang berlarutan.Semua sahabat sahibah sudah ramai yang datang menjenguk dan menziarahi ummi...Minta juda doa moga2 ummi kembali sihat seperti sediakala...

Lama tidak mendengar khabar terbaru dari ummi, hari itu juga saya bersembang telefon pada tengah hari dengan seorang sshabat dan memberitahunya lantaran dia tidak diberitahu sesiapa lagi mengenai kesihatan ummi..saya ada menyatakan padanya saya khuatir dengan ummi, takut akan kehilangannya..

Mimpi ngeri akhirnya datang jua, saya di khabarkan melalui pesanan ringkas dari UPM, oleh Aisyah Humaira...Selepas itu, telefon saya terus berbunyi tak henti2...antaranya oleh Aqilah, Nurtaqwa08 etc..menyatakan perkhabaran yang sama....Hati saya ibarat terhenti seketika...Saya memikirkan betapa baru sahaja saya meluahkan perasaan takut kehilangan ummi kepada sahabat rapat di UKM....Sedih menguasai diri...Terasa mahu terbang ke sana, menatap ummi buat kali terakhir...sekurang2 nya saya tahu kondisi ummi....Semua nya bagai dilanggar garuda, sepi....

4 comments:

  1. Salam su. .sedihkan. .kira alhamdulillah kita berkesempatan jumpa ummi di Matri 2 dekad. Moga Allah rahmati Ummi.

    ReplyDelete
  2. ws,syah...ya,moga2 Allah rahmati ummi...betul tu alhamdulillah kita sempat jumpa ummi..tapi rasa sedih tak dapat tengok ummi buat kali terakhir...

    ReplyDelete
  3. sedey jugak kak sumayyah...
    wpun dpt tgk ummi buat kali terakhir..
    terasa2 pemergian ummi terlalu mengejut..
    tapi tu la..Allah sayang Ummi lebeh dari kita sayang dia, kan...

    ReplyDelete
  4. Benar,n_akn,Allah lebih sayangkan ummi...Kita yang muda ni pun kena selalu beringat, muda tak semestinya kita tidak akan mati kerana bila2 masa sahaja kita akan dipanggil pulang oleh Allah...

    ReplyDelete