Wednesday, May 5, 2010

Sanah Helwah

Sanah Helwah buat adik saya,Ain...5/5/10...sudah 5tahun peristiwa accident itu berlaku...Ain, pernah accident pada 5/5/05...dan koma selama 3hari...Alhamdulillah sampai ke hari ini, saya tidak mungkin dapat lupakan pengalaman 'berkampung' di hospital selama sebulan..

Ain, seorang yang selalunya happy-go-lucky..cuma kadang tu kalau mood tak elok, susah nak handle juga..semangat juangnya amat tinggi..bila bercakap isu2 Palestin, dia memang seorang yang 'ambil tahu'..tanya lah apa2 mesti dia tahu..ada perubahan sejak masuk sekolah yang mementingkan DnT, memang nampak ada 'tamayyuz' jika dibandingkan kawan2 sebaya dia..suka bercakap terus terang, memang straight to the point..selalu ade je yang 'terkena'..

Ulang tahun kelahiran kali ini, kami(saya dan Achik)plan nak bagi 'buku'..dia memang suka bangat membaca buku..kelek ke sana sini..beberapa hari sebelum ini, saya masih exam, dia pula sibuk telefon bertanyakan hadiah dah beli belum,itu ini..takut sangat semua tak ingat birthday dia...he..

harapan kakngah semoga adik sentiasa jaga HDA aka Hubungan Dengan Allah di mana sahaja, kakngah harap adik jadi seorang pejuang Deen Allah..adik ada potensi,cuma kena banyakkan involve dengan program2 tarbawy,insyaAllah. paling penting praktiskan dalam kehidupan seharian...ilmu tanpa amal itu sia-sia..semoga dikurniakan kesihatan yang baik..

No comments:

Post a Comment