Wednesday, September 1, 2010

Kapal "Gaza" bersedia untuk bantuan kemanusiaan Pakistan

Rabu, 01/09/2010 – Kapal “Gaza” sedang bersiap sedia untuk berlayar membawa misi bantuan kemanusiaan yang baru, kali ini ke Pakistan, yang teruk dilanda bajir kilat. Kapal ini adalah salah satu dari anak kapal armada “Freedom Flotilla” yang telah diserang tanpa hak oleh pasukan tentera Zionis bulan Mei lalu.

Dipetik daripada “Al-Jazeera Net”, Pengerusi Suruhanjaya Bantuan Kemanusiaan, Bulent Yildirim, menegaskan bahawa armada ini akan tetap meneruskan misi bantuan kemanusiaannya, “meskipun maih terluka akibat serangan “Israel” ke atasnya di perairan antarabangsa semasa armada ini dalam perjalanannya membawa bantuan kemanusiaan ke kawasan yang yang menghadapi krisis dan peperangan yang lalu”.

Jelas Yildirim lagi, kapal akan bertolak dari Pelabuhan Iskenderun, Turki, sambil membawa bahan bantuan untuk rakyat Pakistan. Pakistan sedang menghadapi krisis kemanusiaan terburuk dalam sejarahnya apabila dilanda banjir yang memusnahkan lebih satu perlima dari negara ini.

sumber : http://www.palestine-info.info/ar/

p/s: President IHH, Bulent merupakan salah seorang aktivis yang termasuk dalam list senarai 'untuk dibunuh' ketika konvoi Flotilla Freedom Gaza yang meragut 9 nyawa (mostly from Turkey and syahid)..Namun, Allah menyelamatkan nyawa beliau..Akibatnya sesetengah aktivitis yang mempunyai rupa seakan-akan Bulent di tembak tanpa perikemanusiaan oleh Komando Israel...

No comments:

Post a Comment