Tuesday, September 21, 2010

4S


hasil tangan pakar pelukis jalanan Kurt Wenner

Pernah dengar tentang 4S?..Song, Screen,Sport,Stim..the last one I’m not so sure la..Sejak sekolah menengah lagi pernah saya dengar mengenai serangan pemikiran atau Ghuzwatul Fikr..Dari dahulu sehingga sekarang kita di serang samada luar mahupun dalam oleh musuh2 Islam selagi kita tidak berpihak kepada mereka..

Ianya bukan berlaku secara kebetulan, malah didalangi mastermind dan planning mereka cukup rapi, malah lebih rapi dari cerita Fugitive:Plan B.

  • Song: Bila kita bercerita mengenai song, of course ia bukan calang2 lagu, tapi lagu yang membawa kepada mesej2 di mana ianya di selitkan unsur2 tidak senonoh malah ada yang menyelitkan ideology dalam lagu..Antara yang cukup ketara lagu fenomena dunia hari ini by Lady Gaga..Lagu Alejandro misalnya menyampaikan mesej Illuminati even ada yang deny perkara ini..

    Klip video nya juga cukup menghairahkan serta boleh menaikkan syahwat kaum Adam mahupun Hawa..Jika dahulu, Madonna seringkali di lihat menyelitkan ideology agama Kaballahnya menerusi Light of Ray dan sebagainya..Kaballah agama yang cenderung kepada warna putih dan menganggap ianya member light dan energy kepada pengikutnya..

    Barbara Walters yang juga host terkenal turut mengikuti jejak langkah Madonna..Lagu Rihanna, Xtina juga salah satu lagu yang sering memomokkan imej seksi serta pelakuan cenderung kepada aksi2 berahi..Jelas, serangan pemikiran supaya kita menjauhi tuhan banyak diselitkan sebenarnya tanpa kita sedari..

  • Screen: Bila bercakap tentang screen,kebanyakkan movie, drama yang di tayangkan oleh musuh2 Islam menpunyai agenda tersendiri..Jangan tidak tahu, filem Fitna misalnya memberikan imej tidak elok kepada Islam..Filem yang di lakonkan oleh Leonardo Dicaprio dalam Tell A Lies juga menjurus kepada salah tafsiran mereka terhadap Islam..Selain itu serangan pemikiran juga ketara apabila majority kita sememangnya mempunyai TV di rumah..

    Melalui media massa arus perdana mahupun internet kita akan mendapat liputan segala macam saluran seluruh dunia..Cuma bergantung kepada kita untuk memilih yang baik untuk diri.. Bayangkan lah, kita mengatakan kita tidak menyembah berhala, mahupun tokong..Namun setiap kali di screen di tayangkan temple, tokong dan berhala..bukankah secara tidak langsung atau impliedly kita seolah2 membawa masuk berhala dalam rumah kita sendiri menerusi TV atau computer, laptop..

    Melalui screen media massa, pelbagai ideology bisa di salurkan tidak kira dari segi fesyennya yang lebih mengagungkan the late Alexander Mcqueen misalnya..mengagungkan Roberto Cavalli yang terkenal dengan animal print trademark, begitu juga Marc Jacobs, Stella McCartney, dan Agnes Deyn..Bukan menidakkan berfesyen, saya juga suka fesyen tapi jika rekaannya mestilah tidak mendedahkan aurat, tidak jarang, tidak sendat, warna tidak mengikut kulit badan..boleh aja pakai..

    Jika mereka berbuat begitu tiada masalah..Begitu juga dengan movie dan drama yang menghalalkan bersekedudukan, perkataan one-night stand dan scene kissing menjadi perkara biasa..Unsur2 itu secara indirectly masuk ke dalam rumah kita dan menjajah pemikiran kita agar mengagungkan tamadun Barat dan lama kelamaan kita rasa biasa dengan perkara2 sedemikian, akhirnya nilaian kita menurut nilaian kacamata musuh2 Islam..

    Sebelum ini saya pernah post entry, pelakon2 Barat mostly mempunyai roots Jewish..dan most of them very active in giving donation to the Jews foundation..Secara informalnya kita rupa2nya menolong mereka melawan saudara seIslam kita di Palestin..

    Cuba bayangkan ,Rupert Murdoch merupakan pemilik rangkaian terbesar (mogul) broadcasting di dunia juga berdarah Jewish dan pada masa yang sama mendelegatekan power to Wendi Deng (his wife to handle Asian globe), berusia 79 tahun , beliau turut membeli leading American newspaper The Wall Street Journal..

  • Sport: Menerusi sports, saya ambil contoh paling mudah..umpamanya World Cup..kerana satu bola sahaja mereka berjaya mengumpulkan rakyat di dunia ini untuk berkumpul dalam satu stadium..Wah, hebatnya..Ada di kalangan mereka yang fanatic bola, rela mengumpul wang supaya dapat attend World Cup di negara yang akan menjadi tuan rumah..World Cup 2010 di Afrika misalnya berjaya mengumpulkan peminat2 bolasepak sedunia berkumpul di sana sepanjang perlawanan berlangsung..

    Namun,impaknya adalah percampuran antara laki2 dan perempuan cukup ketara, mereka berpesta bagai nak rak dan mengambil minuman memabukkan bagi merai kemenangan..Di mana2 tempat, mana2 sukan, at the end bila the winner dah dapat piala, terus buka Champagne kan..itu perkara biasa buat mereka..

    Melalui sport juga, pakaian biasanya bagi laki2 melebihi paras lutut, it means that, dah terdedah aurat serta urat..bukankah itu yang patut kita risaukan..Bukan kata tidak boleh bersukan, tapi jika kena caranya tiada masalah..pakai tight misalnya supaya menutup lutut ..

  • Stim: Menjurus kepada drug..pil-pil khayal dan banyak lagi yang di buat..Keseronokan hanya sementara sahaja, lepas itu akan rasa lagi worst..

Saya bukanlah Julian Assange, the brave man behind WikiLeaks. Jika WikiLeaks main port di German siap dilengkapi makmal underground yang kalis Nuclear (takut2 diserang disebabkan membuat pendedahan bertalu2 mengenai kebenaran di sebalik negara2 kuasa besar dunia), Assange juga bijak kerana memilih German as a main-base..kerana di German, undang2nya agak flexible dan sukar untuk mengambil tindakan terhadap non-profit organization..Tapi segala2nya adalah perkongsian supaya kita lebih peka dan bukannya pekak..jangan tutup telinga dan ignore macam tu sahaja..

No comments:

Post a Comment