Thursday, October 22, 2009

Berfikir Berbeza Dari Yang Lain





Ini sebahagian lagi gambar Ali..the infant marked by God (Allah)........
***********************************************************************************

Setinggi2 kesyukuran yang teramat dari diri ini pada mu Ya Allah....Ya Allah, terima kasih kerana masih memilih diri ini untuk merasai nikmatMu..Semuanya bermula apabila niat ku untuk belajar kernaMu..kerna Islam, kerna aku mahu menyumbang sesuatu untuk Deen ini...InsyaAllah aku akan gunakan sebaik mungkin peluang untuk merancakkan lagi daqwah ini...supaya menjadi qudwah Hasanah yang benar2 memberi kesan pada mereka2 yang lain...Sungguh tanpa bantuanMu siapalah aku untuk meraih darjat tinggi di kaca mata manusia...namun bukan itu yang aku pentingkan, yang paling penting adalah aku mendapat tempat dan darjat tinggi di sisi Mu Ya Allah..Apalah sangat dengan pandangan manusia...mereka hanya menilai luaran semata...mereka hanya boleh mengucapkan tahniah-tahniah berulang kali...namun untuk mengatakan agar aku mesti ingat akan Mu menerusi apa yang aku raih ini...SUKAR...untuk sentiasa katakan dan ingatkan aku supaya tidak rasa ujub dan takbur...PAYAH..yang ada cuma kata2 biasa yang sentiasa mebuka ruang syaitan2 dan menaikkan perasaan aku menjadi riya'...


Ya Allah, apakah aku berfikir berbeza dari yang lain SALAH?...Dari kaca mata manusia biasa aku dilihat tinggi...tapi aku tahu yang menjadikan darjat seseorang tinggi atau rendah adalah Engkau Ya Allah...aku cuma mahukan TAQWA membajai diri ini...bukan kata2 pujian teman2, lecturer2 etc...aku takut aku tak mampu nak tanggung semuanya..aku takut niat aku berubah dek kata2 mereka...Ya Allah, jangan Kau biarkan aku sendiri dalam memerangi nafsu dalaman yang kuat berkocak mengetuk hatiku...

Nota Kaki: Jazakillah for my mum and dad...Both of you are very supportive parents...I'm proud to be your daughter...i love both of you..you never scold me if i'm wrong but you teach me how to settle that problem through a lesson..A great one..How could i live without your love...

No comments:

Post a Comment