Friday, October 2, 2009

Entri tertangguh...

Apa blog first yang menarik minat kamu? Itu lah antara soalan2 klise yang biasa di tanya pada saya satu ketika dulu...Of course saya suka blog tuan tanah yang duk kat Ireland...memang time tu saya very2 addicted dengan blog tu...sekarang pun, cuma dulu backgroundnya unik..ala2 cerita fantasi pun ada...bahasanya santai dan mudah nak
faham..waktu tu melambung hasrat nak further study oversea...

Selepas blog tu banyak lagi blog yang saya follow betul2 termasuk saifulislam walau time tu ustaz hasrizal baru aje posting entri2..baru balik Tanah Malaya(ini bahasa tuan tanah-pinjam)..sampai sekarang isteri ustaz tengah pregnant 4th child pun saya ikut lagi...seronok tambah ilmu..kalau dalam kolum Anis, saya belek kolum ustaz dulu dari yang lain...suka, kena dengan jiwa saya agaknya...

Saya juga follow blog faisal tehrani time tu...memang obsess sangat2..sampailah time tu Lubnan kena serang Jewish, faisal mula banyak bercerita mengenai pejuang2 Hizbullah, every entri bersangkut dengan Hizbullah, saya juga sokong Hizbullah, sampailah sampai ke pengetahuan saya Hizbullah banyak memberat pada Syiah etc..tak perlu saya cerita panjang...hati saya mula tawar, banyak bukti di tunjukkan pada saya, lama2 saya sudah kurangkan masa membaca entri di blog itu, sehingga zero perasaan nak jenguk...ketika itu juga banyaknya buku2 faisal saya baca, beli even kumpul...saya memang cukup suka cara penulisan faisal yang bagi saya different dari yang lain...dia boleh buat cerita hebat..pemikirannya hebat dan terkedepan...saya juga ikut blog zaid akhtar ketika itu...memang buku2 dua penulis hebat ini saya baca, siap discuss dengan sahabat2 rapat...sampai tertunggu2 terbitnya buku2 hasil tangan mereka..

Lamanya saya suka baca blog, ape2 blog pun saya baca..tak memilih..sampai tahun lepas saya lebih suka tengok blog kamitaken-najwa yang belajar di Makkah..cukup teruja dengan Makkah membuatkan blog ini menarik minat saya...rasa dekat dengan rumah Allah even kadang2 si penulis blog merapu tak habis2...suka juga tengok perkembangan wasseem, anak si blogger...suka tengok foto2 yang di ambil...memang pro..sampai sekarang saya masih follow even depa balik Tanah Malaya, cuma tak leh nak pergi gathering-saya kuliah...

Rasanya banyak lagi blog2 yang saya tak ceritakan termasuklah blog guru saya, cikgu Azmi, saya masih ingat lagi beberapa tahun sebelum ini saya sekeluarga pernah beraya di Kuala Berang ziarah cikgu Zaitun dan cikgu Azmi di sana...Cikgu sempat bagi buku yang dah di print out semua dalam blog cikgu...kata cikgu blog tu di buat asalnya kerana ada seorang student di kem motivasi yang di handle cikgu(dia free-thinker) berminat dengan apa yang cikgu sampaikan, so cikgu buat blog supaya senang dia google di mana2...

Banyak sangat yang nak di cerita, tapi biarlah setakat ini saja...

No comments:

Post a Comment