Wednesday, January 26, 2011

.....


Inilah dia alat yang digunakan untuk melontarkan Nabi Allah Ibrahim ke dalam lautan api
"para mukmin sentiasa terdedah kepada dua tarikan, tarikan KEIMANAN, NIAT, KSUNGGUHAN dan KESEDARAN kpd TANGGUNGJAWAB. dengan itu dia berada DLM AMAL SOLEH & AZAM KEBAIKAN. tarikan syaitan pula dari sudut yang lain menghiasi futurnya dan kecintaannya terhadap dunia. menyebabkan dia berada DLM KELALAIAN, MALAS, PANJANG ANGAN2 & BRLENGAH-LENGAH dlm MEMPELAJARI APA YG TIDAK DIKETAHUINYA".-quote from fb afifah zaki..

Masih tergiang2 di benak kepala saya pada bulan October tahun lepas. Ketika itu Allah memperkenankan doa, saya ke Konvensyen Pembangunan Ummah, Masjid Putra,PJ..Bertemu dan berdialog bersama Dr.Kamal Helbawy, selaku outspoken person in dealing with Islamic issues..Beliau pernah di banned daripada memasuki US sekitar 2006 bersama Dr.Tariq Ramadan (grandson of H.A.B)..US dan sekutu2nya gentar apabila Dr.Kamal yang juga founder of MCB and MAB di Britain mempunyai pengaruh cukup meluas di kalangan masyarakat Britain dan merebak ke seantero Europe..Usia 72 tahun tidak menghalang beliau menyampaikan speech yang cukup mantap,hebat..

Selain Dr.Kamal, Pak Agus dari Indonesia juga turut hebat dalam menjawab segala persoalan yang dilontarkan..Kebetulan, ketika itu pihak media H1 menyediakan streaming sehingga diskusi tadi turut boleh di capai di mana2 capaian internet seluruh dunia..Bahkan persoalan2 juga turut dilontarkan pendengar2 dari London...

Paling penting kedua-dua mereka yang berkecimpung dalam dunia Daqwah dan Tarbiyyah ini sememangnya menekankan pemuda-pemudi merupakan aset paling penting dalam apa jua keadaan..Benar, pemuda-pemudi adalah mereka2 yang agresif, sikap mahu mencuba menebal dalam diri..Jika di proses dengan baik, akan melahirkan natijah yang mantop, hebat dan mampu menguasai dunia..

Lama saya berhibernate dari memaparkan isu Gaza..my bro still insist to go there after the first attempt last year..he only joins VivaPalestina3 with George Galloway, MP from Labour Party in Britain.However ,now Galloway is not anymore Member of Parliaments of LP as he become a founder of Respect Party after his expulsion from the Labour Party in 2003 following his opposition to Iraq War..hopefully, my bro will be chosen once again for the next mission to save Gaza from the siege..

No comments:

Post a Comment